Alla inlägg under maj 2011

Av Erika - 29 maj 2011 13:30

Sitter här i mammas kök ,och har precis hjälpt henne och fixa en biljett upp till hennes älskade lilla Pelle  . Det känns rätt bra att va till hjälpande hand ibland. Det har varit en helt okey helg, saknar min älskling som vanligt. Men extra mycket nu när vi inte pratar om dagarna. Ingen som säger godnatt eller godmorgon på ett sätt som bara han gör. Så det är lite trist! Fast de får la gå ändå tycker jag. Har ju min familj och vänner.

Sen går det rätt fort, och han lär komma hem snart igen. Tror man få se det lite posetivt för hans skull ändå..menar hur många är det som får åka till Portugal bara sådär på en fotbollsträning? inte många skulle jag tror.

Så är glad för hans skull att han får se något annat och en annan kultur.


Damsugade min datorn för att försöka ränsa den på damm, men det verkar inte funka direkt..den blir bara ännu mer varm. åh vad jag hatar det! Ska allting gå i sönder för en?   Blir så irriterad! För dör denna dator, blir jag knäpp i hela huvudet. Kan inte leva utan dator.. Det går bara inte!!

Hur ska jag ens kunna få råd till att fixa en ny? Finns inga pengar till det.

Hade jag däremot haft CSN lån, hade jag handlat en ny i veckan..

Jag måste bara ha datorn, så enlekt är det.. Annars blir Icaa ledsen i ögat  

haha vilka problem man kan ha... shit..aja, får vara lite gnällig ibland. right?

Nu har jag inte mycket mer att skriva vad jag vet, tror denna dumma datorn behöver vila en stund..så ja jag får väl sitta och glo och dö av uttråkning istället..!

// Gnällis   



  Älskar dig Rickard,

            saknar dig otroligt mycket!!  

Av Erika - 24 maj 2011 19:40

Det va tänkt att man skulle till skolan idag men så blev det inte.

Migränen slog till åter igen, så blev hemma sängliggandes..skitkul eller inte.

Fick däremot ta mig upp och fixa på mig kläder och gå ner till vårdcentralen och träffa min barnmorska. Satt in min efterlängtade P-stav som jag skulle haft för länge sen, men inte funnits tid, ork eller ens riktigt en bestämd tanke om att fixa det. Men så fick det bli idag. Så man slipper använda otroligt jobbigt gummi..
Får hoppas nu bara att jag inte får problem med staven, så jag får mer bekymmer med lingonveckan än vad jag redan har.

Då lär jag få cpe ryck. Ännu värre skulle det vara ifall jag får akne problem eller går upp i vikt, då lär jag se till att den åker ut lika fort!

Så nu håller jag bara tummarna att allt lär funka som det ska och att lingonveckan försvinner helt, det skulle ha varit ett mirakel. Åtestår och ser vad som lär hända.

Imorgon bär det iallafall av till skolan, vill inte komma mer efter och få ännu mer frånvaro. 

Dagarna går mycket fort dessutom, snart slutar man och tar sommarlov. Skönt det kommer bli. Det som däremot känns rätt tråkigt är att jag inte lär kunna prata med Rickard på en hel vecka, för han åker till Portugal! Så från och med lördag, lär jag inte höra ett ljud från honom. Känns verkligen skit! Menar det räcker med att det är ett tag till innan jag lär träffa honom. Fast får väl försöka bita i hop. Har inte mycket annat jag kan göra åt det. Lär väl vara hos mamma ihelgen så jag får annat att tänka på, det brukar hjälpa. Man får göra det bästa utav allt!

Tror inte jag har så mycket mer att säga. Ska väl snart få prata med min älskling.

Saknar han så himla mycket.

 

// Vaniljkexet  

Av Erika - 22 maj 2011 21:39







Detta skrev min Rickard på min blogg... Du är så j*vla underbar älskling.
Älskar dig  


   Söndag 22 maj 21:36

värdens bästa och mäst fantiska flicka på denna jord och absolut värdens bästa flickvän allt med dig är som en dröm mitt hjärta brinner för dig Erika Gustavsson Jag älskar dig mer en tusen ord kan beskriva så därför tänkte jag skriva en dikt nu till dig här <3

 
löven darrar när du håller min hand då jag ser dit leende så tappar jag andetagen som vi sakta andas då en varm melodi sakta kommer förbi en känsla så stark så att man kan höra vattnet som rinner förbi våra namn syns på himlen som ett starkt sken av kärlek ordet vi är lika väl doftande och harmonisk som doften av rosor och vanilj en dag utan dig är som tusen år kärlek för mig är att vara dig nära höra dig andas att få drömma mig till dig på kvällarna då vi sagt godnatt och att vi älskar varandra får mig flyga trippande steg för steg på blåa vackra moln du är mitt hopp mitt ljus min låga min eld och min stig Tack älskling för dom stunderna du ger mig av ditt ljus min ängel <3 puss puss

Av Erika - 22 maj 2011 20:40


           







Fredagen blev som sagt rätt kass, gjorde inte direkt mycket den dagen utan det blev väldigt trist och mådde allmänt dåligt. Sen i lördags, va det en superhärlig dag! Ville aldrig den skulle ta slut, underbart väder och allt.. Det enda som fattades va min Rickard. Fy vad man kan sakna en person så himla mycket att man nästan blir tjutfärdig bara utav att tänka på det.

Iaf, lördagen va nog den bästa på länge. Började med att man fick ett ryck och börja hjälpa mamma ute i trädgården och fixa till. Så nu börjar det se otroligt bra ut igen.
Vi grillade och åt god mat ute i den fina vädret! Sen kopplade vi av till festlig musik och bara satt ute och njöt av solen, dofterna och fåglarna som sjöng deras fågla sång.. (haha, värsta poeten).. Nej men det va faktiskt riktigt härlig att få umgås bara vi töser, jag mamma och lilli.. ja och hundarna så klart!
Efter det så tog man en dusch, gick ut och satt sig i gen
och bara kopplade av och njöt med en kall cider.

Ingeting/ingen  kunde förstöra den dagen.

Allting va verkligen perfekt. Men visst så saknade jag min älskling som jag skrev tidigare. Då hade det varit mer än underbart.

Fast det är inte långt kvar tills han kommer ner och lär stanna i en vecka, sen får vi väl försöka

fixa så jag kan följa med honom upp och vara hos

honom..(för all evighet) Nej, men bra mycket längre, helt klart. Kan inte tiden bara ännu fortare än vad den gör nu. Jo jag vet det är måndag imorgon. Men lite snabbare än så kan det väl ändå gå tycker man. Sen när

Rickard är nere, kan tiden aldrig gå fort. Utan bara stanna den för ett tag.

Det jag dessutom, dumt av mig..höll jag på att glömma att skriva.. 
  Jag & älskling firade 1 månad tillsammans nu i lördags!

Fatta vad fort det gått? Kan inte riktigt fatta att det är så, men det är det visst. Det känns verkligen lika underbart mellan oss, och jag är lika lycklig ännu. Sen när han lär vara nere, då firar vi 2 månader.. Galet! haha.

Aja, vad mer ska jag skriva?? Kommer inte på något..

Ska lägga upp en bild iaf!

Tack för mig.. Pussar  


Av Erika - 20 maj 2011 18:25

Det blir en halvdryg fredag, men det gör inte mycket. För är verkligen helt slut i kroppen..har ingen ork idag alltså..

Ensam hemma med, känns skitkul..eller inte..

Pappa han har åkt till Motala till sin Nina.. Mamma hon är på jobbet

och kommer inte hem förens senare ikväll.

Gosh..vad ska jag göra till dess? Sitta här hemma hos pappa och tråka ihjäl? hmm antagligen, kan ju förvisso gå ner till tivolit som är ikväll och träffa lite folk.

Men nope, orkar inte med det bara.

Den tiden är förbi tror jag, känns som man är för stor att hålla till på ett "nöjesfält". Känner mig väldigt på topphumör (eller inte) och som jag är världens tråkigaste person som lär sitta hemma i min ensamhet och tycka synd om mig själv..

Haha gud va patetiskt det låter. Men men så får det bli idag.

Av Erika - 19 maj 2011 21:03

Tittat, funderat..och nu har jag bestämt mig.
Jag och Rickard ska förlova oss   När vet jag inte ännu.

Men vi ska kolla på ringar när han är nere i Skåne.

Sen ska vi fixa ihop pengar, och se ifall vi kan

ordna det så småning om.

För det känns verkligen rätt, och jag är verkligen lycklig med

min Rickard. Det kanske för många verkar tidigt, men vi

har känt varandra i 2 år, påväg in i vårt 3:e år. Sen när han kommer ner så lär vi fira 2 månader som vi varit tillsammans, och

om det nu känns rätt att göra det så varför inte? Anser jag då.

Jag har en bra magkänsla av att det är ett rätt val i mitt liv att göra.

Finns inget som får mig att tveka.

Älskar min Rickard, verkligen riktigt mycket  .

Det känns som han skulle kunna vara den jag vill leva mitt liv med dessutom. Allt är bara så otroligt underbart och perfekt som det kan bli. Något som jag velat ha det på hur länge som helst, men inte fått uppleva.

Menar varför skulle det då vara något bekymmer att förlova sig? Om man älskar någon så pass mycket och sedan vill bestämma sig för en sån sak. Är det väl bara till att göra det? Jag tycker då iallafall det. Tycker det ska få vara min tur att vara lycklig med en person som gör mig det, och får mig att känna mig speciell på ett sätt jag inte heller fått uppleva direkt mycket tidigare.

Så jag har bestämt mig, jag tänker ge Rickard mitt svar när han är nere. (För det har jag ännu inte gjort, pga att jag vill säga det mellan fyra ögon).

Sen när förlovningen lär ske, återstår att se  


Nu ska jag tvätta av mig spacklet, krypa ner i sängen och prata med min älskling. Skriver kanske mer i morgon.. Godnatt!   


Av Erika - 17 maj 2011 17:11

Nu är det äntligen över och det har blivit vapenvila. Känns riktigt bra faktiskt! Så en vänskap som höll på att gå till spillo av ett löjligt bråk, är nu över.

Trodde inte alls det skulle bli bra igen, men det hann att räddas innan det va försent, och det hade varit riktigt kasst. Som tur blev det inte så.
Något annat som bekymmrar mig lite, är vänskapen mellan mig och Mia.
Känns som vi glider ifrån varandra och vi inte alls får någon tid till att träffas längre.. Får hoppas det blir bättre snart eller något. Åtestår att se vad som händer. Aja, lite små nojjig nu för tiden. Jag är väldigt nojig och inte riktigt mig själv känns det som. Just nu är det mycket osäker och förvirring om vad som händer med allt, och vart tiden tar vägen  

Kommer man liksom hinna med allt? Kommer det som inte ser ljust ut bli bättre?
Tror jag är halvt paranoid (stavning?)..förtillfället.. Börjar bli misstänksam och väldigt tillbaka dragen om saker och ting. Varför kan man ju undra sig, fast ärligt talat så vet jag faktiskt inte varför jag är det..menar skulle det finnas en anledning till att jag är det eller bara hjärnan som spökar av all stress och press? Kanske..tur man ska åka och träffa A i nästa måndag. Behöver prata av mig med någon som alltid brukar leda in mig på rätt väg igen.
 

Av Erika - 16 maj 2011 21:06

Det gick väl hyffsat bra idag i plugget. Lite små drygt som vanligt, men brukar vara så på sega måndagar..för alla är otroligt trötta.. sen vädret har ju varit hel knas! Regnat, varit soligt och fint en stund..sen regnat..kom till och med snöblandat?! Gisses...helt jädra galet..Å nu börjar de bli mulet igen och tråk..Menmen, gör inte så mycket. För bli snart till att krypa ner i sängen och prata lite med älskling innan man sommnar, sen blir det upp tidigt som vanligt..bläää...2 veckor till ungefär..går fort nu!
Ska på klassresa med och campa med klassen för de som vill såklart..

Verkar dock inte som de är många som vill det. (tråkigt nog..lite små löjligt dessutom) kan jag tycka. Menar sista klassresan tillsammans och så kan man inte ställa upp för en natt? Hmm..aja, ska finnas glädjedödare för allt, tyvärr.

Men däremot campingen som jag och älskling tänkte göra, verkar bli av (fast istället för bara vi två) Så bjöd jag med Carro och Lillis med. De va på, och alltid kul med fler! Kanske kan få ihop fler som vill följa med, får väl la se hur det blir. Får hoppas det kan bli något bra utav det och att alla kan. För en sak är säker, jag ska campa..punkt slut...!  Men till något helt annat..Skicka iväg ett meddelande till C på facebook idag, och hoppas på att saker och ting kanske kan bli bättre och glömma det som har hänt. För jag orkar verkligen inte ha det som de är nu.. Att vi inte pratar eller ens hälsar på varandra. Så kan ju hoppas på att det blir bättre.. Så får väl se hur det blir med det.

Känns rätt hopplöst och sluta plugget som ovänner.

Aja..har inte mycket mer att skriva idag vad jag

kommer på iallafall.. Nu blir det till att tvätta av sminket, tvätta håret

och göra sig i ordning för att krypa ner i sängen.

Natti natti.. Puss   

Presentation


Hej, Erika här! Tjej på 19.
En blandning av Sött & Salt.
Denna blogg lär handla om mitt liv med mina dagliga utmaningar, tankar och åsikter!


Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan ni lämna en hälsning! :)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards