Direktlänk till inlägg 8 september 2011

förkyld..men på bättrings väg & lite till..

Av Erika - 8 september 2011 13:20

På min meny idag : Förkyldning med rethosta&slemhosta som heter duga..börjar väl bli bättre och medecinen verkar göra ett bra jobb..försökte hålla mig ifrån att inte röka denna vecka som jag varit hemma och försöker friskna till..men idag sprack det, tog ett bloss och gisses vilken jädra nikotinkick jag fick! Det va dumt, riktigt dumt..
Menar varför är man så dum och gör det egentligen? det smakar skit och bara sabbar lungorna och inte är blir det bättre att göra det när man har rethosta..??Lyckat jag menar...(not)..

Ska försöka göra mitt bästa att sluta..För jag vill inte lukta som en askopp längre!


Kommer bli småjobbigt att bli av med rastlösheten och alla andra i sin omgivning som röker, men ger man sig bara f-n på att fixa det så gör man det. Right? Det märks.. Iallafall, suger att vara hemma och vara sjuk..inget att göra..bara dricka massa te, knarka halstabletter, sniffa näspray, äta lite, hosta sönder lungorna så det känns i hela ryggen och revbenen..snora, sova osv..En av anledningarna till varför jag hatar hösten, man blir förkyld i veckor!   


Jag brukar inte vara den som längtar efter skolan, men i detta fallet..Jo jag hade hellre varit där nu än att ligga hemma som en död fisk i sängen..Så på måndag skiter jag i vilket och drar till skolan..jag vill inte komma efter något mer, det är trots allt mitt sista år. Försökte plugga samhälle igår, men det gick inge vidare.. Jag gav upp! förstår mig inte på skiten bara...orkar heller inte bry mig speciellt mycket..
Istället så tänkte jag mer på kläderna jag villl ha ifrån H&M, att jag vill klippa mig och färga mitt hår..köpa en ny vinterjacka och skor..   


Vet inte hur det kommer ske om det någonsin kommer att göra det...För har inga pengar förens i slutet av denna månaden..(Jippie)..men hälften av pengarna ska gå till skulden jag har på H&M och 200kr till syrran..depprimerande j-vla skit...varför kan jag inte få köpa det lilla jag vill ha? för när jag verkligen vill ha pengarna har jag smällt upp dom innan jag ens fått dom i handen..hopplöst fall...kanske blir bättre nu när man ska försöka sluta röka..kan alltid göra ett försök..eller hur?  


Känner mig verkligen gnällig idag..men sen åt andra sidan är har jag förlorat min ork i kroppen och har inte direkt något roligt att berätta. För detta är fallet just nu.. Jag hoppas pappa han vill vara snäll och hjälpa som vanligt..Känns super dumt, så jag skäms. Men jag vet om att han älskar mig ändå och försöker göra sitt allra bästa att göra mig glad.   Låter kanske lite uttnyttjande? men inte alls så jag menar. Även om jag är pappas tös, så det sista jag vill göra är att begära en massa utav honom. Men om man inte har pengar eller jobb? så vad ska man göra. (har dåligt samvete ändå).. blää för att vara ung och fattig.. 


Nej nu går jag och vilar... chiao!

// Vaniljkexet   








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 11 mars 2012 16:36

Mycket har hänt..å det va länge sen jag skrev sist..Har inget roligt denna gång heller att berätta..Jag är mer eller mindre singel nu, YEY...(not).. känns inte alls kul! Även om vi var enade om att det inte funkade å jag bestämde mig föratt det va de...

Av Erika - 29 januari 2012 16:19

Mår inget vidare bra idag...trött och mår bara allmänt dåligt..Jag var på fest igår tillsammans med Mia ute hos i Osbyholm hemma hos Stoffe. Träffa mycket trevligt folk  ..dock va jag inte på något vidare bra humör för att festa, (något jag inte va...

Av Erika - 10 januari 2012 23:02

Ja som sagt det rubriken säger. Varför öppnar jag den och säger saker jag egentligen bara ska knipa om! Blir då trött på mig själv ibland. Tror jag börjar tappa greppet om mig själv. Rätt så irriterande! Tror jag måste åka och träffa Anneli snart och...

Av Erika - 20 december 2011 18:22

Jaha då har man slutat för denna terminen! För nu är det äntligen Jullov.. gött som fasen, ingen mer skola (iaf inte på 2 1/2 vecka)... Får hoppas att julen i Motala blir lyckad och att man kanske får någon julstämming men det har jag svårt att t...

Av Erika - 18 december 2011 13:13

Ta mig härifrån!....vill bara bort..mår bara dåligt utav detta... det gör bara ont i hela min kropp att må såhär..jag trivs inte... ingen ork har jag kvar...och väntan att få är åka bort är tortyr... Vill inte längre gråta mig själv till sömns....

Presentation


Hej, Erika här! Tjej på 19.
En blandning av Sött & Salt.
Denna blogg lär handla om mitt liv med mina dagliga utmaningar, tankar och åsikter!


Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan ni lämna en hälsning! :)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards